N’Arnau* Catalina Bover Nicolau* Era el 1993, no el coneixia. Es va apropar i em digué: “Enhorabona, he sabut que havies entrada de regidora. Moltes gràcies per ésser-hi, ànims que tenim molta feina a fer”. Vaig quedar bocabadada... Era el meu inspector! Era n’Arnau Amer! Així el vaig conèixer. (...)
Llegeix
Josep Valero* Els darrers atemptats de l’anomenat estat islàmic a Catalunya, han demostrat un seguit de coses. La primera la capacitat de solidaritat i de resposta col·lectiva del poble català. La segona la capacitat dels Mossos d’Esquadra per actuar de manera eficaç, coordinada, amb maduresa i (...)
LlegeixAntoni Alorda i Vilarrubias* Els atemptats de Barcelona han trastocat el paisatge polític. El context, les posicions no. La mort relativitza les preocupacions quotidianes i en saboteja els arguments. L’horror de Les Rambles posa de manifest la inhumanitat que pot assolir la violència amb (...)
LlegeixDavid Abril Hervàs* Coportaveu MÉS per Mallorca* Al darrer consell polític de MÉS per Mallorca acordàrem celebrar aquesta tardor una Assemblea per tal de debatre i definir l’estratègia de MÉS per Mallorca com a força política sobiranista, d’esquerres, ecologista i feminista, per tal d’avançar en (...)
LlegeixPere Fuster* Associació Avançam pel dret a decidir* Tradicionalment, la principal reclamació de les forces sobiranistes del país -i també de les autonomistes o federalistes- ha estat la referent a un millor finançament per a les Illes Balears. Això no obstant, en els darrers anys s’ha posat de (...)
LlegeixEsperança Bosch i Victòria Ferrer* Codirectores de la UEEG* Divuit anys són molts quan es parla d’organitzar un curs d’estiu feminista, que pretén analitzar el món, amb tota la seva complexitat, amb ulleres violeta i ulls ben oberts. Quan vàrem començar aquesta engrescadora aventura, allà per l’any (...)
LlegeixJosep Valero* Secretari General del CES i membre del Consell de les Fundacions* Malgrat sembli un joc de paraules, aquesta és la fórmula legal que en forma d’acord, va haver d’adoptar el Consell de Govern el 29 d’abril de 2016, per deixar sense efecte la suspensió del Consell Econòmic i Social (...)
LlegeixNoèlia Gonzàlez Cardona* Vicepresidenta de l’OCB Formentera* Si hem de definir d’alguna manera a la societat de Formentera, el que segurament ens vendrà al cap és la paraula inconformista. La societat de l’illa sempre ha estat activa i reivindicativa, amb una gran base social disposta a defensar (...)
LlegeixAntoni Reus* Diputat de MÉS al Parlament de les Illes Balears* El passat mes de juliol s’aprovà al Parlament de les Illes Balears la modificació de la Llei turística per tal d’introduir una nova regulació de les estades turístiques en habitatges i la introducció efectiva d’un sostre de places, amb (...)
LlegeixBiel Pérez i Josep Valero* Després de moltes setmanes intentant fixar una trobada, entre responsabilitats laborals, familiars i musicals, aconseguim una estona de diàleg reposat a la seu de l’Ateneu Pere Mascaró. Na Begoña es mostra tota satisfeta de què la música es faci present a una publicació (...)
LlegeixAportacions de les Jornades Fundacions Darder-Mascaró El passat mes de novembre iniciarem un procés de debat sobre la construcció nacional a les Illes Balears del segle XXI. Quan es complien 50 anys de la publicació d’ Els Mallorquins de Josep Melià, pensàrem que era un bon moment per reflexionar (...)
LlegeixComerç , Cooperativisme , Economia
Jordi López* Mercat Social Illes Balears, iniciativa sorgida per articular una xarxa de producció i consum basada en criteris de consum responsable, va organitzar en 2015 i 2016 la I i II Fira del Mercat Social de Mallorca, al Pati de la Misericòrdia de Palma. A aquestes fires varen participar (...)
LlegeixComunicació , Cultura , Filosofia política
Miquel Rosselló* Consell de Fundacions Darder-Mascaró El passat 12 de juliol presentarem públicament a Can Alcover l’entitat «Fundacions Darder-Mascaró» que neix de la mà de les Fundacions Emili Darder i Ateneu Pere Mascaró, que després d’una fructífera i llarga col·laboració de les dues fundacions (...)
LlegeixMiquel Àngel Contreras* Grup municipal MÉS per Palma* El passat 30 de juny Antoni Noguera prengué possessió de la batlia de Palma gràcies als Acords pel Canvi signats el 2015 pels grups polítics MÉS per Palma,Som Palma i PSIB-PSOE. Davant una sala de plens a vessar, amb l’assistència de (...)
LlegeixAndreu Castanyer* Regidor de MÉS de Serveis Públics de l’Ajuntament de Sóller* El juny del 2015 el consistori solleric va experimentar un canvi important deixant enrere quatre anys de majoria absoluta del Partit Popular, amb tot el que això significa, per iniciar una legislatura progressista molt (...)
LlegeixDavid Ginard Féron* Historiador* El passat 12 de juliol va morir a Palma Joan Bonet i Nadal, conegut popularment com a “Bonet de ses Pipes”. Nascut a Manacor el 1929 era una figura tremendament popular a Mallorca per diversos aspectes. En primer terme, es tractava d’un prestigiós artesà piper (...)
LlegeixJoan Pau Jordà El Consell de Mallorca va aprovar el passat mes de juliol el desdoblament de la carretera Llucmajor-Campos, però estava fent alguna cosa més que això, estava delimitant “els límits dell que és possible”. Amb aquesta simple acció, MÉS, PSIB i Podemos varen transmetre un missatge (...)
LlegeixMiquel Rosselló Consell Fundacions Darder – Mascaró El turisme com el coneixem avui comença a les nostres illes als anys seixanta del segle passat. Davant la dramàtica precarietat econòmica patida pels nostres conciutadans la dècada dels quaranta i cinquanta l’aparició del turisme de masses ens ve (...)
LlegeixMaties Bennàssar* Lenin va escriure «L’esquerranisme, malaltia infantil del comunisme» l’any 1920, poc abans que s’aprovés la Nova Política Econòmica (NEP) que el 1921 s’instaurà a l’URSS, per sortir de la situació anterior de comunisme de guerra i de la guerra civil. Malgrat la situació conjuntural en què (...)
LlegeixLa millor relació és aquella en la qual l’amor mutu és més gran que la necessitat que es té de l’altre Tenzin Gyatso 14ᵉ Dalaï-lama En un món modern on el respecte, el reconeixement social i la personalitat de la gent sovint es mesuren amb el criteri del seu èxit financer i, de vegades, en (...)
LlegeixTeodor Suau Puig Biblista Lluís F Ladaria. 19 d’abril de 1944. Manacor. Té, per tant, 73 anys. Ben aprofitats. Els interessats per les dades de la seva biografia, poden consultar qualsevol de les pàgines d’Internet, simplement escrivint el seu nom i les trobaran totes. Això ens permet a nosaltres (...)
LlegeixMaties Garcias En un “dia de primavera de l’any 2013” el Doctor Rosselló Bordoy va donar per conclòs aquest llibre que ara es publica a la col·lecció La Foradada de l’editor Olañeta. En un centenar de pàgines l’antic director del Museu de Mallorca ens convida a fer un passeig per la ciutat dels temps (...)
LlegeixMiquel Àngel Llauger* Un dels darrers èxits, dins del boom actual de les sèries de televisió, és El conte de la criada. N’he vist algun episodi, i diria que la popularitat de la producció és comprensible i merescuda. És injust, però, que aquesta fama no vagi lligada al reconeixement de l’autora de la (...)
LlegeixJosep M. Traverso* La commemoració del centenari de la revolució russa de l’any 17 està portant a les llibreries una gran quantitat d’obres, el llistat de les quals pot semblar interminable. Entre molts altres, el monumental i fonamental llibre de Moshe Lewin, El Siglo Soviético, El Siglo de la (...)
Llegeix